torsdag 11 december 2008

Dansgolvspuckot

Om du har plugga i ena handen och åka till en bar och lyssna på en vän som sjunger med ett rockband, vad skulle du valt? Exakt. Självklart åkte jag ner och lyssnade på det finfina bandet spela. Men. En av killarna i publiken hade jag kunnat vara utan. Stället var inte jättefullt, det måste jag säga (synd men sant) och han var som en nagel i ögat eftersom han var den man märkte i publiken. En lång och smal kille med dreads som uppenbarligen inte hade någon kontakt med bandet men han var deras största fan ändå, i alla fall den kvällen. Han dansade. På ett dåligt sätt. Han klappade och visslade. På ett dåligt sätt. Allt han gjorde gjorde han på ett dåligt, pårökt sätt. Jag ville vara sådär tjommig och tycka att han var lite rolig, men jag störde mig bara på honom.

Inga kommentarer: