onsdag 10 december 2008

Hjärt-lungräddning befarad

Idag när jag var på gymmet kom jag en timme för tidigt till mitt pass, vilket slutade med ett nybörjarpass i step up istället för dans. Jaja, det får väl gå, tänkte jag. Inte en chans att jag
1. väntade
2. lyfte vikter i gymmet istället
3. gick hem
så jag var med på passet. Det var också han. Han är med på en del pass. Han är lite överviktig men jobbar stenhårt på alla pass han är med på. I slutet är hans kläder genomblöta, till och med rövsvetten har blött igenom kläderna. Go, girl, tänker jag. Men samtidigt... när han vid avslappningen ligger ner på golvet bland svetten som stänkt över golvet och frustar för allt han är värd så blir jag lite orolig ändå. Tänk om han jobbar för hårt någon gång och kollapsar? Men jag kan inte hjärt- och lungräddning så jag tror jag slipper ta i honom om han gör det.

Inga kommentarer: