onsdag 14 januari 2009

Coreboll - ett allvarligt skämt

Jag har testat Coreboll. Jag trodde att jag hade självdistans när jag gav allt på danspass och dansade som att det gällde livet. Nu vet jag hur fel jag haft. Jag har testat Coreboll. Jag vet inte vad jag skrattade mest åt - att jag faktiskt satt där och studsade på en stor gummiboll (som ett barn på hoppboll). Jag såg min spegelbild i fönstret. En suddig version av mig studsade upp och ned och håret som lyfte och landade på mitt huvud mellan varje studs. Det kändes smått surrealistiskt när jag tänkte på att jag faktiskt inte gjorde det här själv. I samma rum satt 20 pers och studsade på bollar.

5 kommentarer:

Marja sa...

HAHA. det var det fulaste jag sett på flera veckor!

Anonym sa...

Hahaha, inte helt lämpligt att ha en superslimmad kille i minishorts i filmen kanske... tränar med en sån boll hemma o har laddat ner några filmer, där är det tjejer i snygga träningskläder som ser grymt graciösa ut, riktigt inspirerande. Men jag kan tänka mig att det känns dumt att träna i grupp, man ser ju inte helt normal ut när man studsar o rullar omkring på sin boll, haha

Yvette Gustafsson sa...

Om inte annat så övar man magmusklerna dubbelt eftersom man skrattar så mycket åt sig själv och alla andra! Jag har faktiskt hört talas om skratträning på vissa gym. Amerikanskt påfund, tror jag.

Anonym sa...

Haha! Han påminner ju lite om Pekka Heino. :D

Yvette Gustafsson sa...

:D ja, nu när du säger det! Undrar vad Pekka Heino gör nu för tiden?