måndag 19 januari 2009

Dåligt förslag 1 och 2

En kille och en tjej satt bakom mig på vagnen idag:
- Men jag har världens bästa idé! sa tjejen.
- Jaha?
- Ja, vi går hem till mig, och så kan du låna nån ful jacka och så tar vi en promenad! Hur bra som helst!

För det första: Killar tycker aldrig att det är en bra idé att ta en promenad. Någonsin. Ever. ALDRIG!
För det andra: Just det där ordvalet. "Ful jacka" Är han inte värd att lånas en fin jacka? Eller kanske bara en "jacka". Måste den vara ful?

Jättekonstigt!

5 kommentarer:

-= Steamboat Willie =- sa...

Hmm.. jag gillar promenader... Är det något fel på mig då?

Marja sa...

- Jag har världens bästa idé, din fula jävel.
- Jaha.
- Vi går hem till mig och så kan du låna nån ful jacka så du blir ännu fulare, så kan du gå hem själv sen. För du vill ju ändå aldrig promenera. Din fula jävel.

Lisa M sa...

Marja: <3

Yvette Gustafsson sa...

Vissa killar är väl kanske undantag, då. Inte vet jag. Jag har aldrig upplevt någon live. Så kan det ju vara så att promenad tillsammans med tjej blir annan grej än bara promenad. Jag menar... en snubbe ålder fortfarande tonåring, ute och gå med sin tjej? I don't think so, dom vill ju LIGGA som motionsform. Eller nåt.

Marja I love you! Vi kan ta en promenad någon dag, kanske? Om du lånar mig fula kläder vill jag följa med, annars inte.

Marja sa...

Jag kan älska med er alla, hur fula jackor ni än har på er. Yvette du kan få låna en extra ful jacka. Då är jag beredd att gå hur långt som helst!