måndag 19 januari 2009

HOW MUCH?!

Så, jag var på jobbet. Kassan var tom i några sekunder men jag tittade dit. En man stod bakom disken, höll upp en liten syrupflaska(som ser ut ungefär som snapsflaskor) och skrek
HOW MUCH? Jag visste inte riktigt om han var svensk eller utländsk, men svarade ändå på hans fråga - jag tror att jag använde både svenska och engelska för att vara på den säkra sidan. Han verkade... lite... mer vaken(?) än andra, för han tyckte jag var ganska långsam och han slängde nästan på mig en 20-lapp. När jag skulle ge honom hans växel höll jag mynten så att han bara behövde hålla upp handen så hade jag lagt dom i hans handflata. Istället använde han sin hand som en gripklo och högg tag i halva min hand för att få tag i mynten innan han stormade iväg. Ja... han stormade iväg några meter i alla fall, innan han tömde innehållet i flaskan ner i sin hals. Jag hoppas att han själv tyckte det hjälpte med sockrig vaniljessens för att stilla sitt begär.

1 kommentar:

Marja sa...

Underbart! Mycket ska man behöva se. Vilket chockSockerbegär.