fredag 2 januari 2009

Gott nytt fucking år!

Nog ska det bli nåt av det här året också. Jag börjar året astrött och överbelastad med kräket i halsen över tröttheten som sköljt över mig på senaste men som jag trängt undan till förmån för sånt som MÅSTE göras. Jag skojar inte, det var tvunget. Och jag log för att göra det hela lättare. Men nog fan har ilskan bubblat under huden som tusen nålstick. Sitter man på vagnen eller ens bara går på gatan och tänker att alla som är i vägen är dumma i hela huvudet eller misstänker dom för att vara nåt slags dåligt så är man nog ute på tunn is lite grann. Men va fan tror ni, jag menar, det är minusgrader ute. DET ÄR ISIGT!

Jag har fått ett nyårslöfte. Inget skräp som jag hittat på själv som är förenat med höga krav och omättliga förväntningar som inte har skuggan av en chans att uppfyllas, utan jag har fått ett. Ett som någon har tänkt ut just till mig om vad som skulle vara bra för mig. Det är endast ett ord och det är: Glassa. Jag ska glassa runt så jävla mycket i år så ni anar inte. Livet ska glidas fram som på hubbabubbaomslagspapper, så det så. Gott 2009!

Inga kommentarer: