onsdag 13 maj 2009

Dagens, kanske veckans ärkepucko

På Hallå P3 idag:

Har du någonsin fått stryk för att du är hetero?
Jag har ju fått stryk...
Men har det varit för att du är hetero?
Neeeej, inte just för den saken...
Har någon av dina kompisar fått stryk för att dom är hetero?
Jag har många vänner som har fått stryk...
För att dom är hetero?
Kanske inte just för att dom är hetero...
Men det är det frågan är, om det är JUST för att dom är hetero!
Får jag ställa en motfråga då?
Ja gör det.
För det du just säger nu är frågan "Har du slutat slå din fru?"


VA? Jag började asgarva för jag förstod inte hur kopplingen gjordes och jag är tveksam om någon annan i Sverige gjorde det heller. Jag vet inte riktigt vad programledaren sa här eftersom jag skrattade så att jag höll på att kissa ner mig samtidigt som jag var helt bestört över den här människans resonemang. Han ringde in med argumentet att det måste vara ok att inte tycka att homosexualitet är ok. Jag ska se om jag kan få tag i ett ljudklipp av dagens ärkepucko. See you!

Inga kommentarer: