måndag 22 februari 2010

Vad du än gör, don't smile on the vagn!

Jag var på väg hem med vagnen(helt otroligt, jag behövde inte ens vänta på den. DET är tajming i vinterGöteborg med väntetider på timmar ibland) och jag tänkte roligt, så jag log lite. Att le på vagnen betyder att man är öppen för intryck, tydligen för jag fick frågan:

- Stannar den här vid Vasaplatsen?
- Ja, jo, det är nästa hållplats efter den här.
Jag trodde det var slut där, men icke.
- Jag vet inte ens vart den här går!
- Till Frölunda.
- Jag vill ju inte hamna nånstans i tjottahejti! Jag vet inte ens var Frölunda ligger.
Jag log och tänkte: nu är vi klara.
- Jag är lite kaxig nu för jag har druckit två öl!
- Jaha, vad trevligt för dig.
- Du ska inte med och ta en tredje?!
- Hehe, nej, det ska jag inte.
- Det vore väl för tokigt om du kom hem till mannen och sa att du varit ute och tagit en öl med en kille.
Jag log och tänkte: tjena, vilken krok. Jag hade ju kunnat klanta mig kungligt här. Men inte då.
- Ja, det skulle nog inte vara så populärt.
- Men det skulle vara spännande.
(In your dreams, jajjemen)
Som tur var stannade vagnen vid Linnéplatsen och snubben gick av. Ha en trevlig kväll. Ja, du å, så in i helvete du å.

Vad du än gör. Le inte på vagnen.

6 kommentarer:

Bajsugglan sa...

Haha, ja det finns många sköna lirare på vagnen! Hamnade bakom en gubbe som sluddrade fram ordet "era jävla barnafittor" när ett gäng undomar klev av vagnen. Ja fint.

funbun sa...

I wont ;-)

Gustav sa...

Rolig blogg! :) hittade hit på något outgrundligt sätt genom google. fast jag ser att du inte skrivit nåt på ett bra tag nu, synd!

Yvette Gustafsson sa...

Tack, Gustav! Jag kanske skulle ta och öppna terapiplanket igen... har tänkt på det ett tag, men livet händer gång på gång.

Jag ska fundera lite till, så återkommer jag. Det jag tänker på är nog lite det här att folk kanske ser mig som en elak, arg människa om de läser bloggen. Typ... om någon från något företag jag sökt jobb hos läser och tänker "nej, en sån där vill vi inte ha hos oss..." hela den gamla dängan. Å andra sidan är det väl ingen som träffat mig som tänker att jag är en person som är en så kallad väggblomma.

Hm. Jag återkommer.

gustav sa...

Hej igen! vad oväntat men likaledes trevligt med ett svar!

hmm, jag tror nog att folk gillar den småbittra cynikern när det gäller bloggar. att allt är så underbart hela tiden får man nog av i bekantas facebook uppdateringar..! du bloggar inte någon annan stans än här?

Yvette Gustafsson sa...

Hallådu!

Jag har en helt offentlig blogg genom min hemsida www.uvett.se Den är otroligt PK, inte alls som gnället här.

Gustav, du är bra. Terapiplanket är öppnat igen! Det går helt enkelt inte att leva ett normalt liv utan att gnälla av sig på en bloggjävel ;)