tisdag 9 september 2008

Lidl. Lite sämre.

Jag tycker inte om Lidl. Jag hyser starkt agg mot Lidl. Men eftersom det ligger närmast min bostad så går jag ändå dit för att göra mina inköp. Något jag funderar på att helt sluta med, trots att det är billigt som stryk och ligger nära bostaden. Varje gång jag går dit dör en bit av min själ och jag grämer mig lite grann varje gång för det. Varför?

- Lidl är fult
- Lidl har äckliga varor som är snarlikt andra varor men lite billigare och lite sämre
- Vissa varor är alltid slut. Mest bananer(som jag mest vill köpa) och nu även mjölk. I alla fall den mjölk jag måste ha om jag inte vill spendera halva dagen omringad av gaser och springa på toaletten många fler gånger om dagen än vad jag redan gör.
- Personalen är självmordsbenägen. Jag vet det här, jag har jobbat där själv. Jobbet kväver en så att man börjar hata alla människor inklusive sig själv. Ögonen är liksom någon helt annanstans och glöm din dröm att dom hälsar på dig samtidigt som dom ser dig i ögonen.
- Människor som kommer hem till dig kommer tro att du varit i något annat land och hamstrat upp konstig mat som dom sedan inte vågar äta.

Det finns säkert fler skäl, men det här var topp fem. Ikväll när jag var där och dom igen inte hade min mjölk så störtade jag ut därifrån och gick en lite längre promenad till Hemköp för att köpa dyrare varor (men dom fanns!) och trängas med en massa folk och köa jättelänge. Kassörskan var minsann ingen Duracellkanin, men hon sa åtminstone Hej och såg mig i ögonen.

Inga kommentarer: