torsdag 14 maj 2009

Vad jag vill och lite till

... jag vill att mitt hem ska vara picture perfect. Jag vill ha en soffa, magiskt flygande in i lägenheten(för det är inte skaffandet som är jobbigt, det är hemtagandet), jag vill ha alla dom där hyllorna uppe på väggarna som jag har tänkt att sätta upp. Men jag har inga betongborrbits, så det blir svårt. Jag vill att alla tavlor som bara finns i mitt huvud ska finnas där, också magiskt. Jag vill ha den där saccosäcken och framför allt vill jag att balletjongen bara fixar sig själv. Utan jobbiga resor till Bauhaus och släpande på buss, vagn och apostlahästar. Snickrandet är jag inte värst rädd för, det är lite roligt ändå.

Jag vill att min kropp fungerar som den ska. För om jag ska vara helt ärlig så gör den inte det. Om kroppen funkar så jag slipper känna mig obekväm i mig själv så blir det andra nog mycket lättare.

Jag är inte rädd för att jobba hårt, men varför ska allt vara så svårt hela tiden? Det är ju det som är så jobbigt.

Inga kommentarer: